Veelgestelde vragen

 

Onze bruiloft verschuift door het coronavirus naar een latere datum, kunnen we de cadeaulijst aanpassen?

Het zijn bizarre tijden door het coronavirus, vanzelfsprekend kan de datum op de cadeaulijst aangepast worden naar de nieuwe datum. De lijst blijft open voor giften tot de 2de dinsdag na de bruiloft. Ook kunnen cadeaus, teksten en foto's verwijderd, gewijzigd en toegevoegd worden, dit alles zonder extra kosten. Hebben jullie vragen? mail welkom@pluq.nl of bel +316 21555475. Wij helpen jullie graag.

 

De bruiloft wordt doorgeschoven ivm coronavirus en ik heb al een cadeau gegeven. Wat nu?

Het bruidspaar beslist wat zij met de al ontvangen cadeaus doet. Meestal worden de cadeaus 'meegenomen'naar de aangepaste/vernieuwde cadeaulijst.

 

  1. Hoe maak ik een eigen cadeaulijst?
    ‚ÄčKlik hier om je eigen cadeaulijst te maken.
    ‚Äč
  2. Hoe kan ik de cadeaulijst samenstellen?
    Begin hier met het maken van je persoonlijke cadeaupagina. Vul jullie namen, emailadres en trouwdatum in voor een gratis profiel bij pluQ. Voeg je eigen cadeaus toe, bepaal het cadeaubedrag en de delen waarin jullie het cadeau willen ontvangen (€ 10, € 25 of € 50). Nog even een leuke foto uploaden en het cadeau is klaar. Mocht je op een later moment het cadeau nog willen aanpassen, dat kan altijd. Maak jullie persoonlijke cadeaupagina af met leuke foto’s en een welkomstwoordje.
     
  3. Ontvang ik cadeaugeld? Of ontvang ik de cadeaus in het echt? 
    Van pluQ ontvangen jullie het cadeaugeld. Het geld dat gasten geschonken hebben, wordt op jullie rekening gestort na jullie huwelijk. pluQ stuurt jullie het overzicht van de gegeven cadeaus en de namen van de gasten. 
     
  4. Wat betaal ik voor het online zetten van de cadeaulijst?
    Het samenstellen van de cadeaulijst en het maken van jullie persoonlijke pagina is gratis. Wanneer je deze wilt activeren en dus delen met gasten, vraagt pluQ eenmalig een bedrag van € 49,95. Het geld wordt pas in rekening gebracht als het bedrag naar jullie rekening wordt overgemaakt. Het maakt niet uit hoeveel cadeautjes jullie toevoegen of van gasten krijgen, het bedrag blijft hetzelfde. Dit bedrag is nodig voor onderhoud van de persoonlijke pagina en administratiekosten.
     
  5. Wanneer ontvang ik het cadeaugeld?
    Het geld van gasten wordt overgemaakt op de onafhankelijke rekening van pluQ. Het geld staat hier veilig op een aparte rekening van pluQ. Het totale bedrag (minus de administratiekosten van € 49,95 wordt de eerste dinsdag na het trouwweekend en in overleg met jullie, overgemaakt op jullie rekening. Mocht daarna nog geld binnenkomen, keren we het resterende bedrag op tweede dinsdag uit en sluiten wij de cadeaupagina voor schenkingen. De cadeaupagina blijft nog tot 6 weken na jullie trouwdatum zichtbaar en wordt daarna offline gezet. Willen jullie de cadeaupagina tot een half jaar na de trouwdatum online laten staan, dan kan dat voor een eenmalig bedrag van € 19,95. Dit bedrag wordt verrekend bij het uitbetalen van het cadeaugeld. 
     
  6. Hoe weet ik wie mij een cadeau heeft gegeven?
    pluQ werkt volgens het ‘crowdfund-principe’. Gasten betalen deeltjes, ofwel pluQjes, van jullie huwelijksreis. Op jullie eigen pagina zie je een overzicht van de ontvangen cadeaus. Dit overzicht zie je alleen als je bent ingelogd op de cadeaupagina en klikt op de button 'Ontvangen cadeaus'. Wel zo makkelijk als je later familie en vrienden wilt bedanken!
     
  7. Kunnen gasten ook een deel van het cadeau geven?
    Per cadeau is het bedrag in delen opgesplitst van € 10, € 25 of € 50.  Een gast kan dus een cadeau volledig geven ( bijv het cadeau bedraagt €150, men betaalt 3 x €50)  of een deel ervan. Het is ook mogelijk om verschillende cadeautjes te geven. Bijvoorbeeld een deel van een duikcursus en een cocktail op het strand. 
     
  8. Hoe kunnen gasten de cadeaus betalen? 
    Gasten selecteren een of meerdere cadeaus en klikken op 'geef cadeau'. De cadeaus staan automatisch in de winkelwagen en kunnen vervolgens betaald worden. Klik hier voor het volledige overzicht van het betaalproces. Gasten betalen het bedrag dat zij schenken aan het bruidspaar plus € 0,95 transactiekosten bij betalen via iDeal en Bancontact en € 7,25 extra als er met een creditcard betaald wordt. Ook kunnen bruidsparen ervoor kiezen om de transactiekosten zelf te betalen, dit is dan een eenmalige bedrag van € 92,75  en wordt verrekend bij de uitbetaling van het cadeaugeld. Na betaling ontvangt de betaler per mail een betaalbevestiging en een voucher die zij kunnen printen en aan het bruidspaar kunnen geven. Let op: soms komen deze mails in de spam terecht, check daarom altijd de spambox. 
     
  9. Wat kunnen we doen als een cadeau is uitverkocht?
    Een cadeau is uitverkocht als het volledige bedrag is gegeven. Dit is zichtbaar door de blauwe cirkel die rond het cadeau staat. Het bruidspaar kan altijd tussentijds het cadeaubedrag verhogen en/of nieuwe cadeaus toevoegen. Een uitverkocht cadeau kan niet meer gegeven worden, gasten worden dan ook geadviseerd om een ander cadeau te geven.
     
  10. Hoe vind ik een bruidspaar?
    Op de homepage van pluQ kun je een bruidspaar vinden door de namen en/of trouwdatum in te vullen. Je komt dan direct op de cadeaupagina van het bruidspaar terecht.
     
  11. Kan ik de huwelijksreiscadeaus zelf samenstellen?
    Ja, je maakt zelf je persoonlijke cadeaulijst. En je kan de huwelijksreis in cadeaus verdelen of hele andere cadeaus vragen. pluQ geeft cadeausuggesties die jullie kunnen gebruiken en om je te inspireren.

12. Wie zit er achter pluQ?

pluQ is opgericht door Evelien en Marion. Twee reisfanaten met ondernemerszin met een achtergrond in marketing en trendwatching. pluQ werkt samen met een aantal partners.